Internet jest doskonałym nośnikiem informacji, który za pomocą technologii WWW w sobie łączy multimedialny przekaz, w którego skład wchodzą: tekst, dźwięk, video. Właśnie to połączenie różnych form informacji pozwoliło internetowi zająć ważną pozycję w świecie mediów.
Szybki dostęp i nieograniczona pojemność internetu pozwala na dostarczanie równocześnie informacji i rozrywki. Przewagą internetu nad pozostałymi mediami jest jego obszerność i nieograniczone pole działania. Internauci mogą samodzielnie i aktywnie wyszukiwać interesujące ich treści, a nie przyjmować je biernie tak jak w przypadku innych mediów.
Stosunkowo tani i łatwy dostęp do technologii doprowadził do powstania milionów stron internetowych, a tradycyjne media straciły monopol na informację. Dlatego też zaczęły przenosić część swojej działalności do internetu. Mniejsze witryny w Sieci napotykają na poważną konkurencję w postaci portali internetowych, które umiejętnie potrafią łączyć w obszarze swojego działania wszystkie funkcje internetu. To właśnie portale internetowe i wyszukiwarki stały się źródłem informacji, a przez to idealnym medium reklamowym i promocyjnym dla firm. Za nimi podążają wszelkie wortale i witryny tematyczne, które zajmują się ściśle określoną tematyką, przez co pozwalają na dotarcie do grupy celowej z przekazem zainteresowaną tematyką.
|